Tuesday 18 August 2015

How To: Tuntutan Elaun Tesis MyBrain15

So this is kinda like my backup blog. I shut down the previous one because some clowns posted malicious comments. Senang cerita aku tutup terus.

Baru-baru ni aku dapat elaun tesis MyBrain15 lepas tunggu 4 bulan camtu. Aku ingat tak dapat.. Tapi alhamdulillah MyBrain15 masih ingat kat student diorang yang sorang ni. Banyak keluar belanja aku print tesis PhD aku dulu, nasib baik ada jugak elaun tu. At least duit tu aku boleh buat belanja bagi persediaan aku nak mula kerja. 

So kepada korang yang nak tuntut elaun tesis MyBrain15, korang perlukan:
  1. MESTILAH GRAD dulu
  2. Tesis Hard Cover
  3. Sijil Doctorate atau Masters korang
  4. Surat Pengesahan Tamat Pengajian - Taip sendiri, takkan yang ni pun takleh buat.
  5. Borang Tuntutan Elaun Tesis
  6. Salinan Akaun Bank - Aku bagi salinan akaun bank yang sama dengan aku bagi untuk dapatkan elaun dulu.
Kad Prabayar Pos Laju

That's it. Lepas tu aku tunggu je. Nak tanya pun diorang tak jawab emel, so aku pasrah je. Nasib baik dapat. Dokumen kat atas ni aku pos laju pakai kotak yang max dia 2kg tu. Pastikan korang letak U.P: Unit MyBrain15 dengan nombo telefon kat website diorang tu. 

Ok, Good Luck!~

7 comments:

  1. Dapat rm brapa awak? sama macam elaun tesis master ke?

    ReplyDelete
  2. Hi. Nak tanya, ada ke lebih dari 5 bulan tak dapat? Sebab saya sampai sekarang belum lagi dapat elaun tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy rasa yang latest pny ni memang xde payment kot..sy pon xdpt lg -_-

      Delete
    2. sy hantar by hand dekat putrajaya bulan 10 2018. sampai sekarang tak dapat lagi. yuran tesis sebelum viva dulu pun mybrain tak bayar.

      Delete
    3. Dah call mybrain ke belum?

      Delete
  3. kene konvo dulu ke? nak kena ada scroll dl eh? kalau just bagi surat senat je agak2 boleh tak? sb belum konvo..

    ReplyDelete